Spørsmål om bolighandel? Ring forbrukerrådgiveren!

Av: Linda Klokk  |  4. august 2016

NEFs forbrukerrådgiver for bolighandelen er tilbake fra sommerferie. Det er forbrukerne også, forteller han! Har du spørsmål om boligkjøp, boligsalg eller eiendomsmegling kan du ta kontakt. Helt gratis.

Carsten Pihl er Norges Eiendomsmeglerforbunds forbrukerrådgiver for bolighandelen. Han svarer daglig på spørsmål fra forbrukere som har spørsmål om boligkjøp, boligsalg eller eiendomsmegling.

Sommerferien hans er over for i år, og boligmarkedet har også våknet til liv etter sommeren, forteller han.

SPØRSMÅL: Hvis du lurer på noe om boligkjøp, boligsalg eller eiendomsmegling, kan du ringe Forbrukerrådgiveren på telefon 4000 01 02 for gratis rådgivning om regelverket.
Les mer om forbrukerrådgiveren for bolighandelen her!

Overtagelse og budrunder

-Det er tydelig at boligmarkedet har startet opp igjen nå i starten på august. Det kommer stadig spørsmål på telefonen og på via vår nett-tjeneste, forteller Carsten Pihl.

I starten på august er det mange overtagelser av de boligene som ble solgt i vår. Det merkes på telefonene, forteller Carsten:

-Det har vært mange telefoner om overtagelser nå i disse første august-dagene. Det kan dreie seg om vasking, om innbo som skal følge med, eller om selve oppgjøret, sier han.

Les også: Bruke eiendomsmegler eller selge selv?

Samtidig er det flere visninger rundt i landet, og dermed starter budrundene. Det merkes også på henvendelsene:

-Flere ringer også med spørsmål om budrunder, for eksempel om budfrister eller kupping.

Forbrukerrådgiver Carsten svarer på alle spørsmål knyttet til boligkjøp, boligsalg og eiendomsmegling.

Trenger du hjelp og har spørsmål? Ring du også!

Forbrukerrådgiveren for bolighandelen er en gratistjeneste fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Carsten Pihl svarer på alle spørsmål knyttet til boligkjøp, boligsalg og eiendomsmegling.

Ring telefon 4000 01 02 mellom 10.00 og 14.00 for å snakke direkte med han.

Utenom åpningstiden kan du sende melding via nettskjemaet på nef.no/forbruker.

-Bruk gjerne telefonen for å stille spørsmål. Ofte er det mye detaljer i spørsmålene man har, og da er det best å ta dette på telefon. Da får jeg spurt om detaljene, og kan gi bedre rådgivning, avslutter Carsten Pihl.

Les også: 7 tips til boligsalget: Slik går du frem når du skal selge bolig

Følg vår steg-for-steg guide til boligkjøpet: Slik kjøper du bolig

tilsalgs

 

, ,

Sponset innhold

Se alle

SPONSET INNHOLD

Derfor er det en god idé å pusse opp på vinteren

Det er mange gode grunner til å vente med oppussing til våren og sommeren, men det betyr ikke at det er umulig å pusse opp selv om været er kaldt. Her er det du trenger å vite om å pusse…Continue Reading →

SPONSET INNHOLD

Forbered deg på å renovere terrassen nå

Skal du bygge ny terrasse til våren? Da bør du begynne å forberede deg allerede nå. Skriv ut

SPONSET INNHOLD

Høstens interiørtrender

Denne høsten er både sterke farger og pastell innafor. Skriv ut

Velg eiendomsmegler

Til oversikten

Hva gikk boligen for?

Til oversikten

Spør forbrukerrådgiveren

Spør nå

Spør forbrukerrådgiveren! Spørsmål om bolighandel? Spør forbrukerrådgiveren i Norges Eiendomsmeglerforbund.