Reklamere på feil ved boligen

Av: Redaksjonen  |  22. februar 2018

Å reklamere er et juridisk ord for å klage på feil og mangler. Reklamasjonssak er den prosessen som starter med en reklamasjon og slutter med en avgjørelse i saken.SPØRSMÅL? Har du spørsmål til boligkjøp, boligsalg eller eiendomsmegling? Forbrukerrådgiveren for bolighandelen gir forbrukere gratis rådgivning. Ring på telefon 4000 01 02 eller send et spørsmål her!

Når man man reklamere?

Fristen for å reklamere i forbindelse med boligkjøp er inntil 5 år, men reklamasjonen må sendes selger «innen rimelig tid».

Innen rimelig tid kan være svært kort tid. Det finnes rettspraksis som antyder at en reklamasjon må settes frem innen to måneder etter at den er oppdaget.

Les mer om reklamasjon på boligen her: Hva kan du reklamere på i boligkjøpet?

Les også: 

Sponset innhold

Se alle

SPONSET INNHOLD

Det vil lønne seg å ha papirene i orden

Ny boliglov gjør Boligmappa viktig i bolighandelen 16. mai i år vedtok Stortinget flere endringer i avhendingsloven. Blant disse vil regelen om at det ikke lenger blir lov å selge en bolig «som den er» trolig få størst innvirkning. Ansvarsforholdet…Continue Reading →

SPONSET INNHOLD

Strømtips fra strømgründeren

Thommy Stenvik deler sine beste tips for å spare strøm – Det er ikke vanskelig å spare strøm, men det krever at man tar noen grep, forteller strømgründer Thommy Stenvik. Thommy Stenvik er en entreprenør som i løpet av kort…Continue Reading →

SPONSET INNHOLD

Hva skjer etter overtakelsen?

Når du har overtatt boligen din, er det viktig at du sjekker at alt fungerer slik at du sikrer rettighetene dine best mulig. Skriv ut

Velg eiendomsmegler

Til oversikten

Hva gikk boligen for?

Til oversikten

Spør forbrukerrådgiveren

Spør nå

Spør forbrukerrådgiveren! Spørsmål om bolighandel? Spør forbrukerrådgiveren i Norges Eiendomsmeglerforbund.