Reklamere på feil ved boligen

Av: Redaksjonen  |  22. februar 2018

Å reklamere er et juridisk ord for å klage på feil og mangler. Reklamasjonssak er den prosessen som starter med en reklamasjon og slutter med en avgjørelse i saken.SPØRSMÅL? Har du spørsmål til boligkjøp, boligsalg eller eiendomsmegling? Forbrukerrådgiveren for bolighandelen gir forbrukere gratis rådgivning. Ring på telefon 4000 01 02 eller send et spørsmål her!

Når man man reklamere?

Fristen for å reklamere i forbindelse med boligkjøp er inntil 5 år, men reklamasjonen må sendes selger «innen rimelig tid».

Innen rimelig tid kan være svært kort tid. Det finnes rettspraksis som antyder at en reklamasjon må settes frem innen to måneder etter at den er oppdaget.

Les mer om reklamasjon på boligen her: Hva kan du reklamere på i boligkjøpet?

Les også: 

Sponset innhold

Se alle

SPONSET INNHOLD

Hva skjer etter overtakelsen?

Når du har overtatt boligen din, er det viktig at du sjekker at alt fungerer slik at du sikrer rettighetene dine best mulig. Skriv ut

SPONSET INNHOLD

Den store dagen – overtakelsen!

Overtakelsestidspunktet er bestemt i kjøpekontrakten. Det er mye du bør tenke på denne dagen. Skriv ut

SPONSET INNHOLD

Bruk visningen best mulig

Du har relativt kort tid på visning. Bruk tiden godt! Skriv ut

Velg eiendomsmegler

Til oversikten

Hva gikk boligen for?

Til oversikten

Spør forbrukerrådgiveren

Spør nå

Spør forbrukerrådgiveren! Spørsmål om bolighandel? Spør forbrukerrådgiveren i Norges Eiendomsmeglerforbund.